سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

 
عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

اگر می خواهید درباره عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای بیشتر بدانید در این مقاله همراه ما باشید.

با به کار گیری دائم درب های اتوماتیک شیشه ای امکان خرابی آن بیشتر می شود و جهت بر طرف کردن این مشکل باید در صدد رفع کردن مشکلات و عیب یابی درب اتوماتیک باشید. جهت بررسی و عیب یابی درب اتوماتیک پیش از درخواست تکنسین به موارد زیر توجه کنید.

  • اول از همه بررسی کنید که سوئیچ قدرت روشن باشد و روی دکمه اتوماتیک تنظیم شده باشد.
  • حتما بررسی کنید که باطری به درستی کار می کند.
  • چک کنید سنسورها روشن بوده باشند و در مسیر درب مانعی وجود نداشته باشد.
  • حتما مطوئن شوید که باتری و ریموت کنترل ها به طور صحیح کار کنند.

آلارم خرابی بر روی صفحه نمایش مرکز کنترل

معمولاً اپراتورهای درب های شیشه ای مجهز به مدار فرمان هوشمند هستند. این اپراتورها مجهز به مدل های مختلف سنسور می باشند و بر اساس ایراد ایجاد شده در قسمت های متفاوت، پیام هشدار مربوطه بر روی صفحه نمایش ایجاد می شود و یا بوق هشدار فعال می شود. در ادامه برخی از عیب های مربوطه بررسی می شود و تمامی خطاهای سیستم توضیح داده شده و نیز علت ایجاد خطا و راه حل های ممکن برای رفع خطا نیز بیان شده است. لازم به ذکر است که انجام کلیه تعمیرات اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود.

خلاص کردن اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

در این وضعیت بررسی کنید که زمان فشردن شاسی فرمان یا فشردن دکمه ریموت آیا موتور روشن خواهد شد یا نه؟! در حالت کلی با قطع برق دستگاه، موتور در حالت خلاص قرار می گیرد و می توان لنگه های متحرک را با دست حرکت داد و درب را باز نمود. به جز قطع برق ورودی، روش دیگر جهت قرار دادن دستگاه در حالت خلاص، استفاده از کلید کنترل عملکرد اپراتور است. با به کار بردن این کلید می توان اپراتور را در وضعیت دستی قرار داد. با این عمل موتور از مدار خارج خواهد شد و می توان لنگه های متحرک را به آسانی با دست حرکت داد.

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ایدرب اتوماتیک شیشه ای

برای تنظیک کردن درب در حالت دائماً باز در زمان وصل بودن برق، در برخی اپراتورها یک اهرم ویژه وجود دارد که با کشیدن اهرم قفل الکتریکی آزاد می شود و درب به طور اتوماتیک باز خواهد شد. این اهرم در اصل جهت باز نگهداشتن درب در مواقع اضطراری مثل زلزله و آتش سوزی می باشد و به عنوان اهرم خروج اضطراری نیز شناخته شده است. اهرم خروج اضطراری عموماً بر روی کاور شاسی دستگاه نصب می شود.

درب باز شده اما بسته نمی شود

در این وضعیت ابتدا کلید تعیین وضعیت اپراتور را چک کنید که در حالت دائم باز و یا خلاص قرار نداشته باشد و حتما آن را در حالت اتوماتیک بگذارید. در حالتی که اپراتور مجهز به فتوسل (چشم ایمنی میان درب)‌ باشد چک کنید که مانع فیزیکی در میان درب قرار نداشته باشد و فرستنده و گیرنده فتوسل به طور صحیح در مقابل هم قرار گرفته باشند. در صورت ممکن برق دستگاه را قطع کنید و درب را با دست جا به جا کنید تا از عدم وجود موانع فیزیکی در برابر بسته شدن درب اطمینان داشته باشید و بررسی کنید که درب به طور روان و یکنواخت جا به جا شود. مدار فرمان دستگاه را بررسی کنید.

درب بی دلیل باز و بسته می شود

به دلیل به کارگیری تکنولوژی مادون قرمز در بعضی از رادارهای مورد استفاده در اپراتور درب های شیشه ای، در حالت تابش مستقیم نور آفتاب بر روی رادار، این مسئله وجود دارد که درب به شکل خود به خودی باز و بسته شود. همچنین در حالت نزدیک بودن منبع نوری فلوئورسنت به رادار نیز امکان باز و بسته شدن خود به خود درب وجود دارد. در بعضی موارد نیز خرابی سنسور رادار و یا اتصالی در مسیر سیم کشی رادار به مدار فرمان موجب باز و بسته شدن غیرعادی درب خواهد شد.

درب بسته شده است ولی باز نمی شود

در ابتدا از وصل بودن برق دستگاه مطمئن شوید و همچنین فیوز برق ورودی بر روی مدار فرمان را چک کنید. سپس کلید تعیین حالت اپراتور را چک کنید که در وضعیت اتوماتیک دوطرفه باشد. اگرکه در حالت دائم بسته و یا خلاص و یا اتوماتیک یکطرفه باشد، با نزدیک شدن شخص به درب، رادار فرمان باز شدن به اپراتور صادر نخواهد کرد. در حالتی که رادار دارای LED باشد چک کنید که آیا با نزدیک شدن به درب، LED رادار عکس العمل داشته و تغیرر رنگ خواهد داد یا نه؟! در حالتی که رادار عکس العملی نداشت ایراد از سنسور حرکتی رادار می باشد و لازم است که تعویض شود.

درب به محض بسته شدن مجدد باز می شود

اگر که زاویه دید رادار به طور صحیح و دقیق تنظیم نشده باشد لنگه های متحرک در محدوده دید رادار می باشند و در نتیجه زمان بسته شدن لنگه های متحرک، حرکت آن ها به وسیله رادار تشخیص داده شده و درب دوباره باز می شود. جهت رفع این مشکل باید زاویه قرارگیری سنسور تشخیص حرکت در رادار دوباره تنظیم شود.

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ایعیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای توسط تکنسین مجرب

همچنین در حالتی که استاپ های مکانیکی تعیین کننده محدوده حرکت موتور فعال شوند باعث ایجاد خطا در انکودر موتور می شوند و مدارفرمان موقعیت توقف را تشخیص نخواهد داد و فرمان اشتباه صادر می شود. در این وضعیت درب به طور پیوسته باز و بسته می شود و توقف ندارد. در این حالت جهت برطرف کردن ایراد باید اول استاپ های مکانیکی را در محل درست قرار گیرند و دستگاه را دوباره راه اندازی کرد. توجه کنید که راه اندازی اپراتورها با روش های مختلفی انجام می شود به همین علت باید توسط افراد کارشناس انجام شود.

درب دیر باز می شود

در حالتی که با زدن دکمه ریموت، LED روی ریموت روشن نشود لازم است که باتری ریموت را تعویض کنید. ولی اگر ریموت روشن شود اما اپراتور فعالیتی نشان ندهد علتش می تواند از آسیب رسیور و یا قطع شدن سیم ارتباط بین رسیور و مرکز کنترل باشد.

 

در آخر

 

کارشناسان راگادر آماده ارائه هرگونه خدمات و اطلاعات در زمینه عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای به شما می باشند. اگر قصد خرید و یا اطلاع از قیمت این نوع درب ها را دارید با ما در ارتباط باشید.