سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای و رفع آن ها

مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای و رفع آن ها

مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای و رفع آن ها

در این مطلب همراه ما باشید تا با مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای و رفع آن ها آشنا شوید و همچنین در آخر نیز راه حل ‌هایی در این زمینه را به شما ارائه خواهیم کرد و نکات لازم و ضروری در جهت حفظ و نگهداری از درب ‌های اتوماتیک شیشه ‌ای را مطرح خواهیم کرد. همان طور که احتمالاً می‌دانید در زمان حال درب های اتوماتیک شیشه‌ ای به علت کاربری راحت و آسان و همچنین مزایای بسیار دیگری که دارند در اکثر محیط های پر رفت‌ و آمد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع درب‌ ها نیز مانند هر وسیله دیگری پس از گذشت دوره ای استفاده دچار مشکل و خرابی می ‌شوند و نیاز به تعمیر و سرویس دارند، ولی آنچه پیش از سرویس و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای بسیار حائز اهمیت است، پرداختن به معضل عیب یابی درب اتوماتیک شیشه‌ ای می باشد.

قبل از عیب یابی به موارد زیر توجه داشته باشید!

  • در اولین مرحله وضعیت سوئیچ قدرت درب اتوماتیک را بررسی کنید که آیا روشن بوده و بر روی دکمه اتوماتیک تنظیم شده است یا نه.
  • از درستی باتری درب اتوماتیک به درستی مطمئن شوید.
  • اگر با مشکلی در باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای مواجه بودید، دکمه خاموش درب را 15 ثانیه نگه دارید و سپس دوباره آن را روشن نمائید.
  • حتما بررسی کنید که در مسیر درب برقی شئ یا وسیله ای قرار نداشته باشد.
  • از روشن بودن سنسورهای درب اتوماتیک مطمئن شوید.
  • درست کار کردن ریموت کنترل ‌های درب اتوماتیک بررسی کنید.مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای و رفع آن ها

    عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

اگر با بررسی و اجرای موارد فوق مشکل برطرف نشد نیاز به عیب یابی توسط تکنسین مربوطه می باشد.

مشکلات رایج درب های اتوماتیک شیشه ‌ای

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به دلایل و علت های متفاوتی ممکن است دچار آسیب و خرابی شوند که دلیل این مشکلات می‌تواند ایجاد یا بروز یکی از عوامل ذیل باشد:

تراز نبودن درب اتوماتیک شیشه ‌ای:

اگر در زمان نصب درب، فاصله آن با زمین به صورت کاملاً درست و صحیح اجرا نشود و یا اینکه این مقدار فاصله کم باشد، در این وضعیت درب اتوماتیک دچار اصطکاک با زمین می شود و به موتور دستگاه فشار می آورد و موجب آسیب به درب خواهد شد.

شل شدن تسمه ‌ها:

یکی دیگر از آسیب های این درب ها شل شدن تسمه‌های آن ها است. اگر با این مشکل مواجه شدید می‌ توانید به راحتی با قرار دادن و سفت نمودن آن ها این مشکل را حل کنید.

وجود مشکل در کارکرد موتور:

از مشکلات رایج و متداولی که امکان دارد برای درب‌ های اتوماتیک ایجاد شود، عدم کارکرد صحیح موتور می باشد.

در این مواقع می‌توانید با ریست کردن و راه ‌اندازی مجدد، تنظیمات آن را از ابتدا اجرا نمائید.

اگر مشکل برطرف نشد، این احتمال وجود دارد که انکودر درب دچار آسیب شده باشد، که در این حالت باید قطعه را از درب اتوماتیک جدا کرده و جهت تعویض یا تعمیر آن قطعه را به شرکت ارسال کنید.

تنظیمات نادرست درب:

در زمان نصب و راه اندازی درب ‌های اتوماتیک نیاز به تنظیمات اولیه است. اگر این تنظیمات به درستی انجام نشود، پس از مدتی دچار خرابی و آسیب می شوند.

نحوه خلاص کردن اپراتور درب اتوماتیک شیشه‌ ای

برای آنکه اپراتور این درب ها را خلاص یا رها کنید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

قطع برق ورودی:

در این حالت لازم است برق دستگاه را قطع کنید تا موتور دستگاه در وضعیت خلاص قرار بگیرد.

استفاده از کلید کنترل عملکرد اپراتور:

روش دیگر جهت خلاص نکردن اپراتور درب اتوماتیک شیشه ‌ای به کار بردن کلید کنترل عملکرد اپراتور است که در این وضعیت می‌توانید با استفاده از این کلید اپراتور درب اتوماتیک را در حالت دستی قرار دهید.

دلیل خود به‌ خودی باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ‌ای

دلیل باز و بسته شدن خود به خودی این درب ها ممکن است به علت ایجاد شدن یکی از موارد زیر رخ دهد:

  • قرار گرفتن بخش رادار موجود در اپراتور درب اتوماتیک مقابل تابش مستقیم نور خورشید؛
  • نزدیک بودن منبع نوری فلوئورسنت یا همان لامپ مهتابی به رادار نیز می تواند باعث ایجاد این مشکل در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای شود.
  • همچنین خرابی سنسور رادار دستگاه یکی از عوامل این مشکل به شمار رود.
  • همچنین وجود اتصال در مسیر سیم‌کشی رادار به مدار فرمان نیز می‌تواند موجب باز و بسته شدن خود به خودی درب اتوماتیک شود.مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای و رفع آن ها

    مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای

توجه داشته باشید که در صورت مشاهده و بروز این مشکلات و همچنین تعمیرات لازم بر روی درب اتوماتیک شیشه ‌ای می‌توانید حتماً با تکنسین‌ های متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

شرایط نگهداری از درب اتوماتیک شیشه ‌ای

احتمالا می دانید که درب‌ های اتوماتیک شیشه ‌ای نسبت به درب‌ های دستی و سنتی دارای هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی بالاتری هستند. و لازم است بدانید که این هزینه ‌ها بر اساس نوع کاربرد و کارکرد درب، محل نصب و همچنین میزان رفت و آمد افراد در محل می‌تواند متغیر باشد. بنابراین اکثر افراد به دنبال راهکارها و روش‌هایی می باشند تا بتوانند از طریق آن ها هزینه‌های مربوط به درب اتوماتیک را کاهش دهند. در این زمینه یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که هنگام خرید درب از محصولات و کالاهای اصل و اورجینال با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین با استفاده از راهکارهایی در جهت حفظ و نگهداری از درب‌های اتوماتیک، باعث کاهش هزینه ‌های سالانه شوید.

برخی از این راهکارها عبارت ‌اند از:

  • روغن‌کاری غلتک ‌های درب فراموش نکنید و در صورت نیاز تعویض نمایید؛
  • تمیز نمودن چشمی‌ های درب اتوماتیک شیشه‌ای؛
  • روغن‌کاری دوره ‌ای فنرها و روغن‌کاری چرخ دنده ‌ها از جمله کارهایی است که شما می‌توانید به آسانی انجام دهید؛
  • باز و بسته شدن درب را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیمات لازم را در این زمینه انجام دهید؛
  • عملکرد باز و بسته شدن درب را به صورت روزانه بررسی کنید.

در آخر

ما سعی کردیم در این مقاله نکاتی که لازم است درباره مشکلات رایج درب های اتوماتیک شیشه ای و رفع آن ها بدانید را بررسی کنیم. کارشناسان راگادر نیز آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه هستند.